Nota post-8 M a la Seu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

La repercussió social de les reivindicacions feministes hauria de servir per fer avançar nostra societat i, de fet, s’han produït avenços que encara són tanmateix insuficients sense que el masclisme més salvatge per això hagi deixat de matar, la qual cosa ens ha de dur a cercar quines són les causes del conflicte entre dones i hòmens i a considerar si aquest no té res a veure amb les contradiccions del sistema capitalista, sistema que té prou estómac per recuperar totes les lluites i treure’n benefici pro domo sua.

Consumir feminisme és un mercat com un altre qualsevol i prou sabem que consumir és enfortir el sistema que rebutgem i que ens rebutja, i que la lluita definitiva ha de ser la de tots i totes per destruir aquest sistema creador del masclisme en la seva concepció patriarcal de la societat.

Aquesta és la contradicció principal a solucionar amb les seves conseqüències: guerres, sobreexplotació i nou esclavisme que afecta les persones més vulnerables de les societats i, en primer lloc, les dones i els infants.

Per tant, lluitar per una societat més justa i més equitativa és una feina urgent, sense oblidar però que el capitalisme ha aconseguit fer perdre la consciència de classe del poble (condició sine qua non de la seva unió i de la seva força) mitjançant la promoció de l’individualisme més exaltat.

Yann Marais.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Últimes notícies

Més de L'Alternativa