SAT en anglès “trist” i jo estic molt trist d’ençà que sé que una tasca tan important com l’atenció a domicili està en una situació desastrosa en nostra comarca. Tant és així que sembla que tant la contractació de ka concessionària com els pagaments del Consell i de l’ajuntament no s’ajusten de tot a la llei vigent. La Sindicatura de Comptes ho està fiscalitzant i mentrestant són les treballadores que no cobren. I no només el que els hi pertoca sinó a més el sou que haurien de cobrar cada mes i no cobren.
Aleshores: qui pateix? Són les 200 persones que han de menester tant sí com no aquesta atenció, el més sovint gent gran. Les famílies han de carregar amb tot el pes de l’atenció als seus familiars amb tot el que això suposa.
Per ventura a nivell del Consell hi ha una voluntat de pagar les factures que s’ajusten als servicis efectuats perquè els doblers tant de l’ajuntament com del Consell Comarcal són de tots i totes nosaltres. De 2018 ençà treballadores d’aquest servici han denunciat les moltes irregularitats en la contrcatació de personal i en la sobrecàrrega de feina damunt les empleades.
Què és el que demanem? la municipalització d’aquest servici d’atenció a domicili, racionalitat i seny. Ser republicà és contemplar la necessitat de les persones abans de tot i els beneficis han de ser per als usuaris i usuàries que ha de menester d’aquestes cures i no per cap empresa concessionària que incompleix sempre les lleis laborals en la contractació de personal.
Estic SAD i emprenyat, ni tan sols els partits d’aquí que governen a l’ajuntament i al Consell no respecten als seus respectius votants.
Yann Marais