
Fa 150 anys de la COMUNA de PARÍS. La classe obrera de la capital de França va assaltar el poder i va instaurar el primer govern socialista del món i, quan es diu socialista s’ha d’entendre el que realment era un govern del poble per al poble.
Era el segle XIX i al llarg d’aquest, va haver-hi episodis revolucionaris a França, el 1830 i 1848. Karl Marx va analitzar aquest moment de la història en el seu llibre «LA GUERRA CIVIL A FRANÇA».
El crim d’estat als EUA del matrimoni ROSENBERG té molt a veure amb la repressió posterior de la COMUNA DE PARÍS. Jo diria que, bastant, perquè La COMUNA i els ROSENBERG van ser víctimes de la ràbia del poder i de la dreta extrema, lligada amb les autoritats religioses aliades dels poders establerts, que van voler esborrar tota mena de contestació per donar un exemple radical de repressió contra les classes populars organitzades.
En 1871 era el THIERS, a França i el 1951 era el senador americà McCarthy i la seva creuada contra el comunisme, i, avui, arreu del món militars o poders lligats a grans fortunes continuen reprimint les classes populars dels seus països en lluita per la seva llibertat (Birmània i també repressió a països que es diuen Comunistes, però que de comunistes només tenen el nom).

Avui a casa nostra són els presoners polítics i les 3000 persones empaitades per l’Estat Espanyol i demà a qui li tocarà?.
Yann Marais





