OBJECTE DE REFLEXIÓ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Quan, fa set anys l’Alternativa es va fundar, el clima polític i social era molt diferent del d’enguany perquè estàvem amb una oferta nova d’independència i de tarannà republicà, amb una mobilització al carrer molt forta.

La resposta de l’estat Espanyol, va ser una repressió ferotge que encara dura amb rendició de facto dels partits catalans però no de la societat civil.

Aleshores, la societat catalana d’enguany és el reflex d’aquesta derrota, amb el PSC al capdavant, un PSC que ha adoptat el programa social i cultural de còpia de ciutadans.

Ara intenta, en nom de tothom fer que la societat catalana sigui assimilada per l’estat espanyol definitivament.

Per tant, obligatòriament la defensa dels valors republicans té més sentit que mai, amb la defensa de la cultura, la llengua catalana i el territori.

Tanmateix, la vida de les persones importa amb tot el que això representa com ara el dret a l’habitatge i la possibilitat de guanyar-se la vida sense haver de treballar 16 hores al dia per a poder pagar les factures i tot això ho defensa l’Alternativa.

Té sentit continuar defenent aquests valors? Hem dit que sí.

Hem de tornar a mobilitzar-nos per acabar amb aquesta xacra que és l’espanyolisme vulgar i excloent com la justificació d’una monarquia corrupta, hereva del franquisme.

I a la fi de tot, hem de prendre les nostres responsabilitats perquè una societat catalana diferent és possible.

I l’Alternativa té el seu lloc per a contribuir-hi.

Yann Marais

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Últimes notícies

Més de L'Alternativa